התנהלות כלכלית נכונה

כך תציל אמזון ישראל 96% מבעלי החנויות שפושטים רגל בשנה הראשונה

הם זועקים אלינו מכל פינה, רחוב או מרכז מסחרי: "מכירת חיסול!", "אנחנו סוגרים! הכל ב-9 ₪", "למכירה", "להשכרה". הסטטיסטיקה מייאשת ממש – בשנת 2018, מתוך 55,000 עסקים חדשים שנפתחו בישראל, 45,000 נסגרו!

החלום לפתוח חנות, להיות עסק עצמאי, ולהגשים את החלום של חופש כלכלי, הפך הרבה יותר אנשים למרוששים במקום שיצמחו להיות בעלי עסקים חסרי דאגה. כשהחלו להציף את המערכת שמועות על אמזון ישראל, שתציל את בעלי החנויות בישראל מפשיטת רגל, היינו חייבים לבדוק את העניין. נקודת המוצא שלנו היתה, שללא ספק מדובר באחיזת עיניים, אבל אז נתקלנו ביגאל רז, בתלמידים הנאמנים שלו, ובמה שהם מכנים"הזדמנות של פעם בחיים".

יגאל רז (34) הוא מומחה למסחר באינטרנט עם התמחות בזירת המסחר "אמזון". הבעלים של מרכז הדרכות פרונטליות ומלווה עסקים ואנשים פרטיים באופן קבוצתי ואחד על אחד. לרז ניסיון של מעל 6 שנים ביצירת הכנסות דרך האינטרנט באמצעות תכניות שותפים, פרסום דיגיטלי, איביי, אמזון, שופיפיי וכו'.

יגאל רז

 

יגאל, אמזון בישראל?
"כן, באפריל 2019 פנתה אמזון העולמית במכתב למוכרים הישראליים המובילים של הפלטפורמה והזמינה אותם, במכתב אישי, להצטרף לאמזון ישראל. התוכנית תאפשר לסוחר אמזון ותיק, שסוחר באתרי אמזון הבינלאומיים, כדוגמת אמזון ארה"ב, להשתמש בחשבון המוכר שלו ב- Amazon.com כדי למכור ולספק הזמנות ישירות ללקוחות בישראל. הוא יעשה את זה באמצעות המלאי שלו בישראל".

לאחר שאמזון פנתה למוכרים הותיקים שלה, התחיל בעיתונות גל הספדים של הקניונים ובעלי החנויות. הנה דוגמא לכתבה שהופיעה ב-The Marker:

אמזון ירידה בקניונים

למה העיתונות הספידה את הקניונים?
"תבין, רשתות האופנה הגדולות, כמו קסטרו ורנואר השכילו לעשות והשקיעו בחנויות האונליין שלהן, מי שלא עשה זאת, נקלע לחובות כבדים ואף לפשיטת רגל. רשתות מקומיות כמו הוניגמן, Mish-Mish ו- Celio, ורשתות בינלאומיות כמו PULL&BEAR ו- Forever 21 סגרו סניפים."

חלק מהסיבות לכך הן המכירות באונליין והרכישות מחו"ל שהפכו זמינות מאוד. מדיניות השמיים הפתוחים גרמה לכך שכמות גדולה יותר של ישראלים יכלה לטוס לחופשה באירופה בזכות טיסות הלואו-קוסט המוזלות, מה שיצר תרבות שלמה של טיולי שופינג. תהליך זה התעצם עד כדי כך שמישראל יוצאים טיולים מאורגנים של 48 שעות לערים זולות כמו ורשה ובודפשט, שמטרתם היחידה היא שופינג. חשוב שתבין, אנחנו לא לבד בזה. אם ניקח את ארה"ב למשל נמצא שנסגרו שם מאות בתי כלבו בעיקר בגלל שינויים בהרגלי הצריכה וצמיחת המכירות ברשת. הדוגמה האחרונה מגיעה מרשת H&M, שהודיעה לא מזמן על סגירת מאות סניפים שלה בעולם. בנוסף, אחוזים דרמטיים מהמכירות בשוק האופנה בישראל עברו לאתרים בינלאומיים כמו אסוס ונקסט, שמציעים מחירים נמוכים יותר, בין היתר, בגלל פטור ממסים ברכישות של עד 75 דולר, מה שמציב תחרות כמעט בלתי אפשרית לרשתות המקומיות."

אז אם הרשתות הגדולות פושטות את הרגל, מה אתה מציע לבעלי העסקים הקטנים לעשות?
"אני יודע שזה לא פשוט,אבל בעל עסק קטן, כמו חנויות בגדים חייב להתחיל לשווק אונליין על מנת להישאר פעיל ולסיים את החודש עם הכנסות גבוהות.
תראה, בעל חנות פיזית שעדיין מסרב להבין ולהפנים שכל הלקוחות הפוטנציאלים שלו נמצאים אונליין ופחות ופחות בחנות, פשוט יחטוף. אם כל הסטירות שהוא חטף עד עכשיו, לא גרמו לו להבין שהוא חייב להסתגל לשינויים, אז בוקר אחרי שאמזון ירימו את קמפיין הפירסום הראשון שלהם בכל פינה בישראל, הגסיסה של העסק שלו תהפוך למוות איטי וכואב".

פרט, למה אתה מתכוון?
כמו באסטרטגיה שלהם בארה“ב, אמזון מעודדים מחירים תחרותיים על מנת לשבור את שוק המוצרים הפיזיים. בישראל חנות בקניון או ברחוב מרכזי, לא באמת יכולה להתחרות בהוצאות שלה מול אמזון והסלרים (המוכרים) שלה.

על מנת להבין קצת יותר ניתן קצת נתונים על אמזון בכלל:
❖ שווי השוק של אמזון עומד נכון להיום על 871 מיליארד
❖ באמזון יש כ-350 מיליון משתמשים פעילים ביום
❖ הישראלים רוכשים בכ-1.2 מיליון שקלים ביום באמזון
❖ נכון להיום נרשמו לאמזון מעל 4 מיליארד קונים
❖ בעשור האחרון אמזון גדלה ומתרחבת בכ-25% כל שנה

מחזור חודשי אמזון

    לדוגמא: מחזור מכירות חודשי של סוחר באמזון    

 

מניסיון העבר, כל מקום חדש שבו אמזון הקימה מחסנים לוגיסטיים חדשים, עשה קפיצה במכירות של עד 40%. בעל עסק פיזי, אם הוא רוצה כמובן להמשיך ולהתקיים בשוק, יהיה חייב לעשות שינוי, וללמוד את רזי המסחר אונליין בכלל ושל אמזון בפרט. תבין, אמזון הבטיחה הטבות מרחיקות לכת לסוחרים הראשונים שיצטרפו לאמזון ישראל, כמו מתן עדיפות בקידום המוצרים שלהם לשוק הישראלי, ממשק התחברות בעברית, קנייה בשקלים ואספקה תוך 24 שעות.
פתיחת אמזון ישראל תכלול מחסנים לוגיסטיים, שירותי לוגיסטיקה ומוכרים בינלאומיים שימכרו כאן. השחקנים הישראלים (הגדולים והקטנים) צריכים לפתוח חנות באמזון מוקדם ככל האפשר, אבל יהיה להם קשה פסיכולוגית לעשות את זה, כי הם לא מבינים איך אמזון עובדת, ורואים אותה כתחרות במקום לראות אותה כהזדמנות. אמזון היא פלטפורמה נוספת שדרכה יכול העסק למכור את המוצרים שלו במחירים תחרותיים, להגיע להרבה לקוחות, ועל הדרך גם לקבל שירותי לוגיסטיקה ושיווק. כשבעל עסק פיזי, יתגבר על המחסום הפסיכולוגי שלו, ויבין את האפשרויות הגלומות במסחר דרך אמזון, כללי המשחק ישתנו עבורו.״

אז מי הולך להרוויח מהכניסה של אמזון לישראל?
״הראשונים שירוויחו אחרי נהירת הסוחרים הישראלים פנימה, הם הלקוחות המשלמים. אמזון יקדמו חנויות שמוכרות במחירים הכי נמוכים כדי לתפוס נתח שוק מקסימלי כבר בחודשים הראשונים של הכניסה הרשמית שלה לישראל. אנשים נוספים שהולכים להרוויח הם נותני השירותים בכניסה ובתמיכה לסוחרים באמזון, קורסים למסחר באמזון, צילום מוצרים, בתי דפוס וכו'״.

למי אתה ממליץ להצטרף לחגיגת אמזון ישראל?
"מלבד הסוחרים הותיקים באמזון, יש פה הזדמנות נדירה וחד פעמית שחייבים לנצל ולכן, אני אפרט כמה שיותר:

❖ מי שרוצה לעשות כסף ולהרוויח ממסחר אונליין באמזון
❖ מי שרוצה למכור באינטרנט מכל מקום בעולם, גם לקהל ישראלי וגם לבינלאומי
❖ מי שמבין שהאינטרנט זה העתיד ושם הוא רוצה לבנות לעצמו נכסים דיגיטלים
❖ מי שרוצה לקפוץ על הזדמנות היסטורית ועל והדרך להרוויח
בעלי עסקים שיש להם סחורות (יבואנים, יצרנים, מפיצים, סוחרים, בעלי בסטות, סיטונאים)
בעלי עסקים שיש להם פעילות אונליין
בעלי עסקים שרוצים להגדיל את מחזור המכירות שלהם
בעלי עסקים שרוצים להגיע לקהל בינלאומי או לקהל חדש ורחב יותר ולרכוש לעצמם לקוחות קבועים

מחזור מכירות חודשי באמזון

לדוגמא: מחזור מכירות של סוחר באמזון

חשוב לי להבהיר דבר אחד, אין הוקוס פוקוס, וכמו שכולנו יודעים "הכסף לא צומח על העצים", אנחנו צריכים לעבוד עבורו, והכי חשוב להתמיד, אבל אני באמת סבור שאנשים יכולים לנצל את ההזדמנות הגדולה שאמזון מביאה לישראל".

תגיד, איך מתחילים ללמוד את התחום? מה הצעד הראשון?
"הצעד הראשון הוא ללמוד מאדם שכבר עוסק בתחום, שיש לו חנות אחת או יותר באמזון והכנסה יציבה בחודש. לצורך כך, הכנתי סדרת סרטונים בחינם שמסבירה את כל הבסיס על העולם הזה. אחר כך מתקדמים לשלב הבא שבו אפשר לרכוש קורס מקצועי".

אוקיי, שכנעת אותי. מה אני עושה עכשיו?
"אני ממליץ לך להתחיל מסדרת הסרטונים שלנו, זה ייתן לך בסיס איתן על התחום. משם כבר תדע אם התחום הזה אכן מתאים לך. ואם כן, הדלתות שלי תמיד פתוחות בפניך. צפייה מהנה."

קבלו חינם את סדרת הסרטונים שיעזרו לכם להרוויח עם אמזון ישראל

  • איך למכור באמזון מא' ועד ת'
  • כיצד למצוא את המוצר הנכון
  • בניית מותג פרטי באמזון
  • נוסחת הצלחה לשדרוג הכלכלי שלכם

 

*לנרשמים לסדרת הסרטים ישלחו חומרים רלוונטים. תוכל להסיר את פרטיך בכל עת מרשימת התפוצה. *אין בכתבה זו, בחלקה או בשלמותה, כל הבטחה להכנסה ודאית מאמזון. כל הצלחה ביצירת רווח מהקמת חנות וירטואלית, תהא תלויה בכישוריו וביכולותיו של מקים החנות בלבד.

קבלו חינם את סדרת הסרטונים שיעזרו לכם להרוויח עם אמזון ישראל

  • איך למכור באמזון מא' ועד ת'
  • כיצד למצוא את המוצר הנכון
  • בניית מותג פרטי באמזון
  • נוסחת הצלחה לשדרוג הכלכלי שלכם