כל מה שרציתם לדעת על אמזון, החברה והדרך
אמזון נכנסה אל חיינו בתחילת המאה ה-21, תחילה כאחת מחנויות הספרים האינטרנטיות הגדולות והחשובות ביותר, אך די מהר היא התפתחה גם לכיוונים נוספים וכיום ניתן לקנות בה הכל.
אמזון, שנוסדה על ידי ג'ף בזוס ביולי 1994 בסיאטל שבארצות הברית, מוגדרת כחברה למסחר אלקטרוני ולשירותי מיחשוב ענן. היא מונה כיום כ-650 אלף עובדים ברחבי העולם ושווי השוק שלה עומד על 887 מיליארד דולר. נכון לסוף שנת 2019, נתח השוק של החברה עומד על כ-50% מסך המסחר המקוון בארה"ב, והאתר שלה הוא ה-10 הנצפה ביותר באינטרנט, כשהוא משאיר הרחק מאחור את עלי אקספרס (מקום 31) ואת איביי (מקום 37).
מקדימה את זמנה
מאז היווסדה, היתה חברת אמזון פורצת דרך. היא היתה מחלוצות המסחר באינטרנט, היתה הראשונה לייצר קורא ספרים אלקטרוני, הקינדל, ולספק עבורו חנות ספרים להורדה ולקריאה במכשיר והיתה גם הראשונה לעשות שינוי במודל העסקי שלה ולהפוך אותו לפלטפורמה. מה זה אומר? שבעצם אמזון הפכה, כבר בשנת 2000, לפלטפורמת מסחר, ושהיא משמשת מאז כמערכת לוגיסטית מקוונת שמאפשרת למוכרים שונים לפתוח בה חנויות דיגיטליות שבה הם יכולים להציע ולמכור את סחורתם לכל דורש. אמזון עד כדי כך פופולרית, ש-60% ממשקי הבית בארה"ב בשנת 2019 מנויים לשירות שלה, אמזון פריים.
מגיעה לכל מקום
לפני כעשור נכנסה אמזון גם לתחום ההפצה והמשלוחים, כשהשיקה את תוכנית Fulfillment By Amazon, שבה הציעה לסוחרים לאחסן את מוצריהם באחד מכ-100 מרכזי ההפצה שלה ואף לטפל עבורם באריזה ובשליחה שלהם לרחבי העולם. החזון העסקי שלה בתחום ההפצה הוא להפעיל שירות משלוחים באמצעות רחפנים, שייקרא Amazon Prime Air וכן להפעיל שירות משלוחים חדש משלה שלא יהיה תלוי בחברות המשלוחים המסורתיות ואף יחליף אותן.
ועכשיו אמזון מגיעה לישראל
באוגוסט 2019 נכנסה אמזון רשמית לשוק הקמעונאות בארץ והקימה אתר בשם Amazon Services. האתר החל לפעול ב-12 בספטמבר, קצת לפני ראש השנה.
למה זה טוב לכם המוכרים?
צמיחה עסקית בכל רגע נתון – כיוון שאמזון משווקת לכל העולם, נוצרת כאן הזדמנות פז די ראשונית להרוויח סכומים יפים כל חודש ובמקביל גם להתפתח ולפרוץ החוצה, לשווקים בכל העולם. אולי כעת זה לא נראה ככה, אבל בכל מקום שאמזון הגיעה אליו, מהר מאוד האתר המקומי הפך להיות המוביל בתוצאות החיפוש של הגולשים והתנועה אליו גדלה כל הזמן. כלומר, יש כאן פוטנציאל עסקי אדיר להגדלה של ההכנסות ושל כמות הלקוחות בו זמנית. יש עדויות של סוחרים מרחבי העולם שהגיעו להכנסות של בסביבות 100 אלף ₪ בחודש! ולא מדובר באחד או שניים:
לדוגמא: מחזור מכירות של סוחר באמזון
סוחרים טובים יותר – הסטנדרטים הגבוהים של אמזון אולי נראים מאיימים, אבל הם ללא ספק יאלצו אתכם לנהל את החנות שלכם באופן מיטבי, הן מבחינת הנהלת חשבונות, מלאי זמין ושירות לקוחות. אתם תהפכו לסוחרים טובים יותר ותתוגמלו בהתאם. ככל שהשירות והניהול שלכם יהיו טובים יותר, תדורגו גבוה יותר ותטפסו מעלה בתוצאות החיפוש, דבר שמחזיר אותנו לסיבה הראשונית שבגללה פתחתם את החנות – צמיחה עסקית של הכנסות ולקוחות.
למה זה טוב לצרכנים?
זיהוי מהיר והצעה לרכישה מקומית – כי כאשר ניכנס לאתר של אמזון, הוא מיד יזהה שאנו מישראל ויפנה אותנו קודם כל למוכרים ישראלים. רכישה מסוחר ישראל על ידי לקוח ישראלי דרך חנות בעברית באמזון תבטיח את משלוח הסחורה עד 5 ימים, במחיר מופחת ואפילו בחינם.
אמינות ואיכות – שתי עוד תכונות שכצרכנים נהנה מהן, והן לא מובנות מאליהן. אמזון נחשבת לחברה בעלת סטנדרטים גבוהים במיוחד, שמציבים את הלקוח בראש הפירמידה, ככזה שהשירות נבנה עבורו, שאתר החברה בנוי למענו באופן הנוח ביותר הן לרכישה והן להחזר.
שירות לקוחות ללא פשרות – אמזון ידועה כחברה שמציבה אתגרי עבודה ומבצעת רפורמות במערכי הלוגיסטיקה ושירות הלקוחות. זה אולי פחות טוב לעסקים, על אף שחברות או מוכרים שמצטיינים בשירות לקוחות מעולה, יכולים רק להרוויח פה, אבל אין ספק שזה מצוין לצרכנים שיקבלו, אולי לראשונה בישראל, סטנדרטים בינלאומיים בשירות ולא ייאלצו לעבור 7 מדורי גיהנום כדי להחזיר מוצר. הכל יתבצע בלחיצת כפתור, גם הדירוג למוכר. כך שאם לא תהיו מרוצים, תוכלו להעניק לו דירוג נמוך, דבר שיפגע במוניטין שלו.
לסיכום, הכניסה של אמזון היא חלון הזדמנויות לכולם, למוכרים שרוצים להתפתח ולהרוויח מבלי להתאמץ יותר מדי, ולצרכנים שיקבלו את מה שהם מחפשים מהר יותר. ההמלצה שלנו היא לא לפחד ולמהר לעלות על העגלה. במילא היא תגרור אותנו אחריה ככה או ככה, אז כבר עדיף להיות למעלה, לא?
- איך למכור באמזון מא' ועד ת'
- כיצד למצוא את המוצר הנכון
- בניית מותג פרטי באמזון
- נוסחת הצלחה לשדרוג הכלכלי שלכם
*לנרשמים לסדרת הסרטים ישלחו חומרים רלוונטים. תוכל להסיר את פרטיך בכל עת מרשימת התפוצה. *אין בכתבה זו, בחלקה או בשלמותה, כל הבטחה להכנסה ודאית מאמזון. כל הצלחה ביצירת רווח מהקמת חנות וירטואלית, תהא תלויה בכישוריו וביכולותיו של מקים החנות בלבד.